štvrtok 19. mája 2016

Veronica Roth- Rezistencia

Ahojte moji milí :)
Ukázala som sa, aby ste všetci vedeli, že žijem. :) Ako ste si možno všimli, dlhšiu dobu som na blogu nebola aktívna. Je mi veľmi ľúto a veľmi sa za to ospravedlňujem. 
Mala som prijímačky na strednú školu a na čítanie a blog som si vôbec nenašla čas. Postupne sa mi všetko hromadilo a momentálne trpím krízou. :D Dúfam, že ma pochopíte a budem veľmi vďačná za vaše porozumenie. :)
Aj napriek tomu, že momentálne skoro vôbec nečítam- dočítala som dnes túto knihu a pomyslela som si, že by vám recenzia na ňu mohla urobiť radosť. :) Prajem príjemné čítanie a pekný zvyšok večera. :)

Z anglického originálu- Insurgent
Žáner- YA dystopia
Preklad- Elena Guričanová
Séria- Divergencia (2.diel zo 4)
Počet strán- 424
Väzba- pevná
Rok vydania- 2012
Vydavateľstvo- Slovart
Čítané- máj 2016

O čom je táto kniha?
Jedno rozhodnutie ťa môže zmeniť alebo zničiť. Každé rozhodnutie má však svoje dôsledky a po napätí, ktoré vzniklo medzi frakciami, sa Tris Priorová snaží zachrániť seba a tých, ktorých miluje. Zápasí s ničivými otázkami o smútku a odpustení, identite a oddanosti, politike a láske. Iniciačná ceremónia Neohrozenosti mala byť pre Tris dňom osláv a radosti, no skončila sa krvavými bojmi. V mysliach a dušiach frakcií sa rozhostil nepokoj, napätie každým dňom narastá. Tris stojí pred výzvou. Aby pomohla sebe a ostatným, musí naplno rozvinúť svoju divergenciu, aj keď nevie, čo všetko tým môže stratiť.

Moje hodnotenie-
 Táto séria u mňa dostala titul srdcová už vďaka prvej časti. :) Nemôžem nič iné, než ju vychváliť do neba. :)
Na pokračovanie som sa nesmierne tešila. Bola som veľmi zvedavá, pretože koniec v prvej časti skončil napínavo a ja som sa nemohla dočkať, kedy sa vrhnem na dvojku. :)

Veľké plus na knihe bolo, že začala presne tam, kde skončila jednotka. Čo sa väčšinou u iných sérii nestáva. Väčšinou sa medzi sériami udeje niekoľko rokov alebo mesiacov.
Tuším bola aj prvá myšlienka v tejto knihe tá, ktorou prvá končila. :)

Keď porovnávam knihu s filmom- moje jediné slovo, ktoré pre to pasuje je "hrôza". Myslím, že pre ľudí, ktorí knihu nečítali a videli len film- tak sa im ten film páči. :)
Myslím, že aj mne by sa páčil, keby som nečítala knihu. Ale oproti knižnému spracovaniu je to des. Niekedy som rozmýšľala "Podľa akej predlohy ten film natáčali, keď je úplne inak?!?"

Musím sa priznať, že tuším to bolo niekde v strede knihy, mi Tris liezla nesmierne na nervy. Tuším mala nesmierne slabé nervy, pretože sa pokúšala len o samé samovražedné a vražedné sklony. :D

To mi pripomína ďalšiu vec, ktorá ma vo filme hnevala. Tris v knihe nechytila do ruky pištoľ veľmi dlho a vo filme? ......

Nechcem spoilerovať, takže sa musíte uspokojiť s takýmto "mini" zreferovaním. :D

Kniha sa čítala veľmi ľahko. Na celej sérii sa mi páči, že ma krátke kapitoly a je písaná veľmi pútavo. :) Ani raz som sa počas čítania nenudila, čo bolo obrovské plus, pretože väčšinou u takýchto "hrubých" knihách je nudných scén veľa.

Tomu, kto knihu nečítal, tak ju vrelo odporúčam. :) Tiež som zo začiatku u celej sérii pochybovala, no nakoniec patrí medzi moje favoritky. :)

Čítali ste knihu aj vy? Aké ste z nej mali pocity? Určite sa so mnou nezabudnite podeliť v komentároch. :)
Prajem pekný večer :)
Bleise

2 komentáre:

  1. Ahoj Bleise :) doufám, že ti přijímačky dobře dopadly, a že teď už zase budeš mít více času jak na čtení, tak na blog :) Recenze se ti moc povedla, nicméně já se zrovna na tuhle sérii nechystám.
    Přeji krásný zbytek večera :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ďakujem pekne. :) Áno, prijímačky vyšli úžasne a som z toho nadšená. :)

    OdpovedaťOdstrániť