sobota 25. novembra 2017

Gaelen Foleyová- Hriešne pokušenie

Z anglického originálu- Her Every Pleasure
Žáner- Historický román
Preklad- Barbora Andrezálová
Séria- Knight Miscellany (3.diel z 3)
Počet strán- 312
Väzba- pevná väzba
Rok vydania- 2017
Vydavateľstvo- Slovenský Spisovateľ
Čítané- november 2017

Viac informácií o titule nájdete na tomto odkaze.

ANOTÁCIA

Očarujúca regentská romanca. Princezná Sophia z Kavrosu bola iba dieťa, keď si Napoleon podrobil ostrovný raj, ktorému vládol jej otec. Po dosiahnutí plnoletosti je pevne rozhodnutá uplatniť nárok na kavroský trón. Keď jej sprievod prepadnú nepriatelia, Sophii sa podarí ujsť a ukryť sa na neďalekom statku. Jeho majiteľom nie je nik iný ako major Gabriel Knight, ktorého celkom zmenilo blízke stretnutie so smrťou.
Gabriel Knight, dedič obrovského majetku a elitný vojak, sa vzdal všetkého bohatstva a odišiel z armády. Sophiu tajomný hĺbavý muž fascinuje a ani on jej napriek úprimnej snahe nedokáže odolať. Exotická kráska ho tak pomaly vracia do sveta živých. Keď však vyjde najavo Sophiin kráľovský pôvod, Gabriel si uvedomí, že sa musí opäť chopiť zbrane a za každú cenu ochrániť svoju princeznú...


MOJE HODNOTENIE

Gaelen Foleyová je pravá dáma historickej romance. Dokázala to nielen svojou úžasnou trilógiou Knight Miscellany, ale aj všetkými predošlými dielami, ktoré kedy napísala. Jej romány sú vtipné, relatívne hrubé a majú dostatočné množstvo historických faktov. Ak si spájam mená kvalitných spisovateliek týchto romancí, Gaelenino meno je určite na zozname. :) 


K tejto spisovateľke som sa dostala prostredníctvom, už vyššie spomínanej, série Knight Miscellany. Ihneď ma oslovila jej prvá časť, ktorá nesie názov Hriešna túžba. Totižto, celá trilógia sa nesie v akomsi exotickom podtóne, čo ma veľmi zaujalo. Rada čítam takéto "pestrofarebné" knihy, ktoré ma obohatia nielen o skvelý čitateľský zážitok, no mám možnosť dostať sa do kontaktu aj s novými zvykmi a tradíciami. Autorka sa v tejto sérii s nami vyberá do Indie, Grécka a Anglicka, pričom zistíme príbeh každého jedného hrdinu z rodu Knightovcov.
Závisláčenie na Gaeleninich knihách sa stalo nezvratným kolobehom, a dalo by sa povedať, že v mojom prípade je doslova a do písmena hriešne. Tak ako celá trilógia.

"Krajina nemôže umrieť. Môžu ju zmrzačiť, rozdeliť, predať, napadnúť, ale nezabijú ju. Preto sa Sophia pred rokmi rozhodla, že dá svoje srdce jedine Kavrosu. To bola jej životná filozofia.
(strana 290)

V prvej knihe Hriešna túžba prichádzame do Indie. V druhej knihe Hriešne fantázie prichádzame do Anglicka. Kam nás zavedie Hriešne pokušenie?

Posledná časť zaváňa vôňou pomarančov, exotického Grécka, no taktiež chladného a pochmúrneho Anglicka, či upršaného počasia. Páči sa mi tento kontrast, ktorý je v tejto knihe výrazne viditeľný. :)

Hriešne pokušenie je venované poslednému potomkovi, konkrétne Gabrielovi Knightovi, ktorý je bratom Dereka a Georgiany. (týchto hrdinov poznáme z predošlých dvoch častí) Páči sa mi, že Gaelen spomína postavy aj z minulých dielov, čo znamená, že koncom jednej knihy nekončí ich životný príbeh. :)

"Niekedy si tak neuveriteľne šľachetný, až je to na nevydržanie.
(strana 178)
"Potrebujem, aby ste ma chránili pred zabijakmi, plukovník, nie pred pravdou.
(strana 141)

Sophia z Kavrosu je princezná. Na svoje postavenie a úlohu, ktorú plní v spoločnosti je neskutočne živočíšna, divoká a neskrotná. No láskavá, ľudská a spravodlivá zároveň. Patrí medzi jednu z tých sympatických hrdiniek, ktoré si rýchlo obľúbim.

"Ak chceš, choď a vezmi si ju! Buď si cestu nájdi, alebo si ju sprav..."
(strana 179)

Gabriel Knight mi bol rovnako tak veľmi sympatický. Páčila sa mi jeho charizma, rozvaha a celkovo jeho osobnosť ako taká. Vzťah medzi týmito dvoma postavami bol vcelku príjemným, šteklivým a "protikladným" obohatením príbehu. Prečo protikladným? Dá sa povedať, že povahovo boli títo dvaja hrdinovia úplne rozdielni a tak bolo zaujímavé sledovať ich vnútorné rozkoly a situácie, ktoré medzi nimi nastali. :)

"Všetci muži sú bastardi, pomyslela si. Láska so sebou prináša len nešťastie. Preto jej nikdy nemienila podľahnúť.
(strana 161)

Čo ma však prekvapilo bol fakt, že naladiť sa na Gaeleninu vlnu mi trvalo oveľa dlhšie, než zvyčajne. Doteraz mi stačilo pár stránok a príbeh som si vedela ihneď rýchlo vychutnávať.
Tentoraz však aj 50 strán bolo málo na to, aby som prestala frflať s vetami typu "Kde je predošlá Gaelen?"

Netuším, kde sa stala chyba. Začiatok mi prišiel neskutočne strojený, dá sa povedať, že neuveriteľný a dosť nepravdepodobný. Nepáčilo sa mi to, bola som mierne rozladená a unudená.
No po čase, akoby sa autorka opäť vrátila späť do svojej kože a už to išlo. Hladko a dokonalo. A ja som bola opäť nadšená.

"Ležal na nej celým telom, ale vôbec jej to neprekážalo. Boli spolu, tak ako mali byť už od začiatku, a svet konečne opäť dával zmysel.
(strana 265)
""Dokážem hovoriť aj sama, plukovník. Som žena, nie blázon. A toho by si mali byť vedomí všetci."
(strana 147)

Tento román bol pre mňa skvelou oddychovkou. Bolo to akčné, napínavé, no zároveň aj romantické a hriešne. Je síce pravda, že kniha nevyniká akousi originalitou a celkový príbeh viete predpovedať od počiatku až dokonca, no aj napriek tomu to s čistým svedomím odporúčam ďalej. :)
Nie stále máme chuť na niečo náročné a komplikované. Niekedy túžime len po prostej romantike, čo nám táto kniha bohato poskytne. 

Knihu určite odporúčam. Hlavne slečnám a ženám, ktoré túžia po prostej romantike, a nehľadajú za románom viac, než láskavé slová a nežné dotyky. Za mňa je to ideálny koniec celej Hriešnej trilógie.

CELKOVÉ HODNOTENIE


POĎAKOVANIE
Za poskytnutie recenzného výtlačku veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Slovenský spisovateľ. Ak vás táto kniha zaujala, môžete si ju zakúpiť napríklad TU! Viac ľúbostných románov nájdete na tejto adrese.

KLADY

  • jeden z kvalitnejších románov
  • sympatické postavy
  • rýchle čítanie
  • kniha z trilógie
  • relatívne kvalitný preklad

ZÁPORY
  • nie veľmi originálne
  • ľahko predvídateľné
  • neuveriteľný začiatok

ODPORÚČAM

Ako ďalšie knihy od tejto spisovateľky s podobnou témou, odporúčam prvé dve romány z trilógie Knight Miscellany. Recenziu na Hriešnu túžbu si môžete prečítať TU! Recenziu na Hriešne fantázie si môžete prečítať TU!


2 komentáre:

  1. Vďaka tebe mám ďalší skvelý tip pre mamu a túto trilógiu pozriem v knižnici a možno si ju prečítam i ja, no ktovie :D A ako vždy, super recenzia a fotky, ktoré oberajú o dych ^.^ Maj sa krásne ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Knížka vypadá hodně zajímavě, ale strašně se mi nelíbí obálka..:D
    Každopádně - ty fotky! Ta s koníkem?! Jezdila jsem deset let, koně jsou slabost... :)
    Opravdu skvělá recenze a NÁÁÁÁÁDHERNÉ fotky!

    OdpovedaťOdstrániť