utorok 7. augusta 2018

Martin Repa- Spútaní časom

Zo slovenského originálu- Spútaní časom
Žáner- Scifi
Preklad- /
Séria- /
Počet strán- 184
Väzba- pevná väzba s prebalom
Rok vydania- 2018
Vydavateľstvo- Forza Music
Čítané- júl 2018
Viac informácií o titule nájdete na tomto odkaze.



ANOTÁCIA


Mysteriózny príbeh, kde hlavnú úlohu zohráva láska ako hnací motor na prekonanie všetkých prekážok, je zároveň odvážnou sondou do neznámych hlbín nášho podvedomia. Autor ponúka jednu z odpovedí na večné otázky ľudstva, či existuje aj iný život ako ten, čo poznáme.
Emotívne silný a precízne vystavaný príbeh zaujme čitateľa od samotného desivého úvodu, až po veľkolepé vyvrcholenie. Spolu s autorom sa vyberieme za hranice reálneho sveta. Kniha Spútaní časom pozýva čitateľa na cestu, o ktorej bude ešte dlho premýšľať. 

MOJE HODNOTENIE

Keď som dostala možnosť prečítať si toto skvostné dielo, bola som nadšená. Po prečítaní anotácie som ihneď vedela, že toto bude zaiste moja šálka kávy, a ja budem s radosťou pretáčať jednu stranu za druhou. A mala som pravdu. Tento román splnil moje očakávania, ktoré boli až veľmi vysoké. 



"Vo svete, kde sa všetko meria, váži, počíta a porovnáva, sa láska stáva ohrozeným druhom."
(strana 112)

Začneme pekne od samého začiatku. Ako prvé ma ihneď oslovil nezvyčajný autorov štýl písania. Je netradičný a zároveň veľmi zaujímavý. Martin Repa sústreďuje svoju pozornosť výhradne na dialógy. Je pravda, že nejakých extrémnych opisov okolia a postáv sa tu veru nedočkáte, no niektorým to môže vyhovovať. Autor tak dáva možnosť čitateľovi dotvoriť si svojou fantáziou to, čo nie je spomínané. Čo sa týka mňa, tak mne osobne to trošku chýbalo. Mám rada, ak je kniha popísaná do detailov a ja mám možnosť stotožniť sa so spisovateľovou fantáziou naplno.

"Viem, že to myslíš dobre, len som chcela, aby sme sa viac venovali..no...skôr jeho duši. Predstav si, že pred teba položím čistý papier. Je zázračný. To, čo naň napíšeš, pretrvá naveky. Aj keď časom zožltne a nebude sa z neho dať čítať, tie slová sa nestratia. Čo napíšeš? Aký odkaz by si nechal v Maxovej duši?"
(strana 116)

Spútaní časom..tak nesmierne tematický názov s obsahom knihy. Čo na mňa veľmi zapôsobilo bol fakt, že tento román bol pre mňa žriedlom tých najkrajších myšlienok. Knihu mám celú polepenú zhora dole, od začiatku do konca- až mi je ľúto, že sa so všetkými myšlienkami s vami nemôžem podeliť. Čo sa mi nesmierne páčilo, bolo uvádzanie nových kapitol. Každá kapitola začínala pekným citátom a úžasnými maľbami, ktoré nakreslil spisovateľov otec. Som milo prekvapená, že Martin Repa v tomto románe disponuje s množstvom prekrásnych slov a zamyslení, ktoré na mňa vážne zapôsobili. Mám rada knihy, ktoré mi poskytnú čosi viac, než len pôžitok z čítania.
"Žijeme v presvedčení, že našich päť zmyslov nám ukáže správnu cestu napriek tomu, že práve vďaka nim sa strácame. Ten šiesty pokladáme za ilúziu, hoci ako jediný vychádza z nášho vnútra a nikdy nás nesklame."
(strana 117)

Sny, duchovia, astrálne cestovanie. Tým, ktorí sa nezaoberajú ezoterikou, môže prísť tento román ako fantasy, možno scifi, možno mystery. Mne osobne výber témy úplne učaroval, pretože o týchto "fantastických" veciach mám načítaných množstvo kníh a zaujímam sa o to. A tak vo chvíli, keď som si na obálke prečítala -Mysteriózny príbeh o sile lásky a tajomstvách podvedomia- som vedela, že si tento román zamilujem.

Čo ma veľmi zarazilo bol môj silný citový vzťah k hlavným postavám. Zistila som to až vtedy, keď som sa po dočítaní rozplakala ako malé dieťa. Knihu som zaklapla, položila na hruď a hodnú chvíľu som len tak hľadela do stropu. Práve vtedy som si uvedomila, že počas celého čítania som sa úplne naladila na Mattovu vlnu. S hlavným hrdinom som prežívala radosť, sklamanie, smútok- všetky pocity, ktoré postavu obklopovali, boli akoby mojimi. Na Matta som prilnula až tak, že ma to nakoniec úplne dostalo. Autor vytvoril nesmierne silný citový príbeh, v ktorom hrajú city veľkú rolu.

"Tu sa platí smiechom. Za úsmev môžeš mať celý svet. Nechápeš?"
(strana 130)

A ten koniec- bol tak krásny, no zároveň tak smutný. Síce je pravda, že kniha inak ani skončiť nemohla, no úplne ma to rozcítilo. Autorovi želám hlavne veľa produktívnych rokov úžasnej práce a dúfam, že v budúcnosti nás poteší ďalším svojím dielom.

Summa summarum- úprimné, "čtivé", zaujímavé, citové. Verím, že tento príbeh si nájde svojich čitateľov, ktorí si ho zamilujú. Musím však povedať, že táto kniha nie je pre každého. Ak hľadáte jednoduchú oddychovku, pri ktorej vypnete hlavu- toto nie je ono. Pri tomto románe musíte napínať všetky mozgové závity a naladiť sa na vlnu, ktorá vám pomocou citov ukáže dobrodružstvo.

"Chceme si kúpiť čas navyše a pritom nevieme využiť ten, čo nám bol darovaný."
(strana 175)

Táto kniha zanechala v mojom srdci značnú stopu. Pre mňa to bolo nesmierne krásne počteníčko, ktoré ma pohladilo na duši a utvrdilo vtom, že na svete ešte vždy existuje láska, pre ktorú sa oplatí bojovať.


CELKOVÉ HODNOTENIE





POĎAKOVANIE
Za poskytnutie recenzného výtlačku veľmi pekne ďakujem Martinovi Repovi. Ak vás kniha zaujala, môžete si ju zakúpiť práve TU!
KLADY
  • originálny nápad
  • zaujímavé zápletky a rozuzlenia
  • citový príbeh
  • ezoterický podtón
  • slovenský autor
  • debut

ZÁPORY
  • málo opisov

ODPORÚČAM
Ako ďalší kvalitný "fantasy" "mystery" román odporúčam Svedomie temnej časti od slovenskej autorky Kataríny Soyky. Recenziu si môžete prečítať TU!

3 komentáre:

  1. Ďakujem veľmi pekne za krásnu a precítenú recenziu ako aj za nádherné fotky. Teším sa na ďalšiu spoluprácu a želám všetko dobré! Martin Repa

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Na túto knihu som už videla veľa recenzií, ale akosi si stále neviem utvoriť obraz, o čom to asi môže byť. V každom prípade, kniha vyzerá naozaj krásne, obzvlášť tie ilustrácie.
    Možno si ju raz kúpim, len teraz sa neviem dostať ani k dvom recenzákom, čo mám už mesiac a pol na poličke. :D Vôbec sa mi nechce čítať v takom teple...

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ak by som knihu ešte nečítala, tak si buď istá, že by si ma nalákala. Krásna a precítená recenzia obohatené o nádherné fotky♥♥♥
    Nuž, môj názor na toto dielo už poznáš a mne teda kniha nesadla, avšak rovnako prajem autorovi mnoho inšpirácie a tvorivých rokov, pretože má talent a básnické opisovanie citov ma úplne dostalo. Ale i tak, knihu by som znova nezvládla, moja šálka kávy to rozhodne nebola :/

    OdpovedaťOdstrániť