sobota 28. júla 2018

Tipy na najlepšie historické romance v mojej knižnici!

Zdravím vás! :)
Dobrých kníh nie je nikdy dosť! A práve preto vám prinášam nový článok, ktorý vám ukáže tie najlepšie historické romány, ktoré vlastním. Verím, že mnohých z vás inšpirujem na príjemné počteníčko, ktoré si vychutnáte počas dlhých letných dní! :) 
Dosť bolo rečí a tak sa radšej rovno vrhnime na tipy, ktoré vám tento článoček prináša. 



Ako prvé vám predstavujem moje dve favoritky od mojej top spisovateľky Woodiwissovej, ktorá ma nikdy nesklame. Jej knihy sľubujú kvalitne spracované príbehy plné lásky, intríg a nečakaných zvratov, ktoré vás dostanú na kolená. Vlastním celú jej zbierku a som nesmierne šťastná, že som sa s touto autorkou dostala do styku. Popol vo vetre a Vlk a holubica sú moje srdcovky, na ktoré neviem dopustiť. Čítala som ich asi miliónkrát. Riadni chlapi, parádne hrdinky a úžasné zápletky. Áno, aj to nájdete v týchto kúskoch.

ANOTÁCIA 

Vlk a holubica-
Keď krutí Normani napadnú v 12. storočí Anglicko, pôvabná Aislinn sa stáva svedkom vraždenia, ktorému padne za obeť aj jej otec. Wulfgar, nový vládca na hrade Darkenwald, si vyberie Aislinn za svoju otrokyňu. Hoci dievčina nenávidí cudzích dobyvateľov a všemožne sa snaží pomôcť svojmu ľudu, v jej srdci začína nebadane klíčiť láska k Wulfgarovi. Víťazný veliteľ musí priznať, že žena, o ktorej si myslel, že ju dobyl, si napokon podmanila jeho.

Popol vo vetre-
Osudom ťažko skúšanej Alaine MacGarenovej občianska vojna vzala rodinu, domov i všetok majetok. Nadôvažok bola obvinená z vraždy, lúpeže a vyzvedačstva. V prevleku za mladého muža sa dostáva do New Orleansu a nájde si prácu v nemocnici. Zoznámi sa tu so severanským lekárom Colom Latimerom, ktorého spočiatku nenávidí ako všetkých Severanov. Jej postoj sa však prudko zmení po tom, keď spozná bližšie Cola, jeho prácu a jeho zmysel pre spravodlivosť. Zaľúbi sa do nepriateľského dôstojníka, opätovaniu jej citov však stále bránia chlapčenské šaty.

Ďalšia favoritka je táto úžasná kniha, ktorú musíte mať už len kvôli tej krásnej obálke. Neskutočne sa mi páči, že autorka má o živote služobníctva všetko pekne načítané, čo znamená, že príbeh sľubuje množstvo zaujímavých informácií. Vďaka tomuto skvostu som napríklad zistila, že slúžky museli v minulosti vždy nosiť len modré šaty- pre mňa úplná novinka. :) V tejto knihe je úžasný prerod hlavnej hrdinky, ktorú prinútia životné okolnosti zmeniť sa z namyslenej panej na pokornú ženu. Veľmi pekný príbeh! :)

ANOTÁCIA 

Slúžka z Fairbourne Hall
V snahe uniknúť pred sobášom s bezcharakterným mužom sa Margaret Macyová prezlečie za slúžku a uteká z Londýna. Ak sa jej do najbližších narodenín podarí ostať slobodnou, získa dedičstvo a s ním aj sladkú nezávislosť. Nikdy však neplánovala naozaj pracovať ako slúžka. A rozhodne nie v dome Nathaniela a Lewisa Upchurchovcov – obaja kedysi boli jej ctiteľmi. Margaret zápasí so svojou prvou skutočnou prácou v živote a usiluje sa udržať svoju totožnosť v tajnosti, najmä keď vznikne podozrenie a zvedavé oči zavítajú do Fairbourne Hall. Vyhne sa pasci, ktorá ju má vylákať z úkrytu?

Vydavateľstvo i527.net vydáva snáď tie najlepšie knihy pod slnkom. Ďalšia skvelá srdcovka je práve od nich, a opäť raz je to nezabudnuteľný príbeh. Autorka Tamera sa v tejto knihe zamerala na smer maliarstva a histórie. Je to vskutku zaujímavá kombinácia a spolu s romantickou zápletkou to nemôže byť nič iné, než skvelá oddychovka na dlhé dni. :)

ANOTÁCIA 

Nezmazateľný dojem
Claire Laurentová zo všetkého najviac túži namaľovať niečo, čo jej prinesie uznanie, lenže jej otec od nej žiada, aby kopírovala a falšovala diela. Keď ju okolnosti donútia utiecť z domu, do cesty jej vstúpi právnik Sutton Monroe, ktorý jej preukáže láskavosť tým, že ju nevydá úradom. Neskôr jej však odmietne prísť na pomoc, v dôsledku čoho sa Claire nazdáva, že sa v ňom mýlila. Keď sa ocitne v prostredí nashvillskej smotánky, Claire začína veriť, že svoj sen preniknúť do sveta umenia má na dosah ruky. No iba ak jej minulosť ostane utajená.
Federálne vojsko zničilo Suttonovi domov, zhabalo pozemky a teraz hrozí, že ho pripraví aj o česť jeho rodiny. Vďaka odhodlaniu získať späť, čo mu patrí, odhalí pravdu, ktorá ho môže stáť viac, než si kedy vedel predstaviť. A okrem toho aj ženu, ktorú miluje. 

Modrá ako noc je pre mňa tohtoročným najkrajším objavom. Musím vám povedať, že tak krásny historický román som už dlho nečítala. Tak ako predošlý kúsok, aj tento sa zaoberá maliarstvom a informácie, ktoré sú čitateľovi ponúknuté sú vskutku zaujímavé. :) Určite si viac o tejto knihe môžete prečítať v mojej recenzii.

ANOTÁCIA 

Modrá ako noc
Amsterdam, píše sa rok 1654. Po náhlej smrti manžela sa mladá Catrijn rozhodne odísť z rodného mestečka a začne nový život ako gazdiná v rodine úspešného obchodníka. Amsterdam v tom čase prekvitá, zo zámorských výprav na Ďaleký východ sa do krajiny vracajú lode plné exotického bohatstva. Mladej vdove nebezpečne skríži cestu postava z minulosti a Catrijn utečie do Delftu. Tam svoj umelecký talent uplatní v rozvíjajúcej sa hrnčiarskej dielni, výrobky ktorej začínajú konkurovať drahému čínskemu porcelánu. No osud jej do života vstúpi znova, tentoraz v podobe morovej epidémie, a mladá žena sa musí rozhodnúť, či poslúchne rozum a zachráni sa, alebo srdce a ostane s mužom, za ktorého sa vydala.

Nevesta z Ružového útesu je príbeh z divokého Walesu, ktorý si moje srdce získal už ako pubertiačku. Knihu mám prečítanú z každej strany asi 10x a doteraz ma úchvatný Randulf Fitz Hugh ťahá za srdce. Síce je pravda, že tento príbeh patrí medzi tuctové romány, no aj napriek tomu ho milujem.

Získaj si jej priazeň je moja ďalšia srdcovka od Tamery, ktorú každému odporúčam a neviem si ju vynachváliť. Ťažko je v krátkosti popísať to, kvôli čomu je táto kniha jedinečná. Prečítajte si moju recenziu a hneď vám to bude jasné. :)

ANOTÁCIA 

Nevesta z Ružového útesu
Neohrozený bojovník Randulf Fitz Hugh prichádza do vzdialených končín Walesu zabezpečiť poslušnosť miestnych obyvateľov kráľovi Henrichovi. Verný vazal je pripravený na boj, no vonkoncom nečaká, že ho bude musieť zviesť aj s vlastným srdcom...

Získaj si jej priazeň
Maggie Lindenová, talentovaná jazdkyňa, ktorej predsudky spoločnosti nedovoľujú pretekať, si zaumieni, že jej kôň sa stane šampiónom. Jediný muž, ktorý jej v tom môže pomôcť, však prisahal, že s dostihmi už nikdy nebude mať nič spoločné. Ír Cullen McGrath nedávno zanechal úspešný život v Anglicku, pretože sa zaplietol do dostihového škandálu, ktorý ho takmer zruinoval, a v Nashville hľadá nový začiatok. Dúfa, že si tam kúpi pozemok a začne farmárčiť. Od dostihov sa však chce držať čo najďalej. Začať odznova však nie je také ľahké, ako si myslel. Najmä potom, čo mu otec Maggie Lindenovej dá ponuku, ktorú by nemal prijať, no zároveň nedokáže odmietnuť.



Na záver tu pre vás mám slovenskú klasiku, ktorou nemôže byť nik iný, než Jožo Nižnánsky. Jeho historické romány naprosto milujem. Jožo písal knihy práve z územia Slovenska a do svojich kníh zakomponoval skutočné postavy a reálne fakty. Krásna Hedviga si moje srdce získala prekrásnymi dialógmi, úžasnými charakterovými vlastnosťami a celkovým obsahom knihy. Za mňa neskutočná spokojnosť. Určite odporúčam. :)

ANOTÁCIA 

Krásna Hedviga
Keď k pánom Považského hradu, lúpežným rytierom Jánovi a Rafaelovi Podmanickovcom doletel chýr o kráse Hedvigy, vybrali sa na pytačky. Neprekážalo im ani to, že bola verenicou budatínskeho pána. V románe ožívajú postavy našej minulosti, skutočné i vymyslené... 

 POĎAKOVANIE!

Týmto článkom by som sa chcela veľmi pekne poďakovať úžasnému FAVI.SK, ktorých hrnčeky mi robia spoločnosť pri čítaní! Neviem si ich vynachváliť. Vrelá vďaka :) 


Aj vy túžite po takýchto krásnych hrnčekoch aké mám ja? Vtom prípade mrknite na stránku FAVI.SK, ktorá vám tento sortiment vrelo poskytne. Okrem hrnčekov tu nájdete aj iné dekoračné predmety a veci do domácnosti. :) 


2 komentáre:

  1. Slúžka z Fairbourne Hall na mňa čaká už asi aj dva roky a moja sestra, od ktorej som ju dostala, sa stále hnevá, že som ju ešte nečítala - ale ja to napravím, sľubujem! :-D
    Tamera je úžasná a obe spomínané knihy zbožňujem aj ja a neviem sa dočkať, kedy sa začítam do ďalších jej diel, ktoré ma doma čakajú a ktoré nás, vďaka i527.net, budú čakať :-)
    Hrnčeky sú absolútne krásne! Zamilovala som sa do nich♥^_^♥

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Vlk a Holubica!!! Bože, táto kniha!!! Mám ju v obchytanom paperbackovom vydaní z knižnej burzy a doslova ju zbožňujem. Najlepšia gýčová romanca, akú som čítala :D. A od Klassenovej som čítala Tajomstvo Pembrooke Parku a zbožňovala som tú knihu.

    OdpovedaťOdstrániť