sobota 19. januára 2019

Charles Martin/ Hora medzi nami


Z anglického originálu- The mountain between us
Žáner- Dobrodružný román
Preklad- Marta Gergelyová
Séria- /
Počet strán- 328
Väzba- pevná väzba s prebalom
Rok vydania- 2017
Vydavateľstvo- Motto

Čítané- január 2019

Viac informácií o titule nájdete na tomto odkaze.
ANOTÁCIA
Prichádza búrka a na letisku v Salt Lake City zrušili všetky lety. Novinárka Ashley sa obáva, že nestihne vlastnú svadbu, a na chirurga Bena čakajú pacienti. Hoci sa vôbec nepoznajú, objednajú si spolu charterový let, aby sa napriek nepriaznivému počasiu dostali domov včas. Ich lietadlo však havaruje a oni sa ocitnú uprostred zasnežených hôr bez nádeje na záchranu. Ako dlho tu budú uväznení? Ako si obstarajú potravu a prístrešie? Hľadajú k sebe vzťah, prehodnocujú minulosť a čelia krutým nástrahám nemilosrdnej divočiny. Dramatický boj o prežitie v extrémnych podmienkach v nich prebudí silu, o akej predtým ani netušili... Podľahnú v mrazivej pustatine zraneniam tela a duše alebo znovu uveria v lásku?

MOJE HODNOTENIE

Hora medzi nami je presne ten typ románu, na ktorý tak skoro nezabudnem. Milujem dobrodružstvo, milujem dychberúce opisy a situácie, ktoré ma dokážu dohnať k slzám. Táto kniha je asi povinnou jazdou pre každého. Po jej prečítaní som začala brať život akosi inak. Začala som sa tešiť z každého jedného okamihu, začala som si vychutnávať život, pretože nikdy neviete, kedy sa to všetko pekné môže zmeniť na to najhoršie, čo ste kedy zažili. 

"Znova sneží. Ashley má veľké bolesti, dolieha na ňu nadmorská výška. Musím ju dostať nižšie, inak tu zahynieme. Viem... ak sa o to nepokúsim, zahynieme obaja."
(strana 108)

Stroskotali. Nik netuší, akým zázrakom prežili. Ich lietadlo sa rozbilo na márne kúsky a oni sa ocitli uprostred nemilosrdných hôr, vysoko. Vysoko v pohoriach, kde ich obklopovala len neľútostná krajina, v ktorej platilo pravidlo- "Prežijú len silní. Buď zomrieš, alebo budeš žiť." Predstava, že máte v batohu pár sušienok a nejakých drobností, ktoré vás majú nasýtiť v takomto prostredí, máte vyvrtnutú nohu a omrzliny, je dosť skľučujúca. Ak by ste sa spýtali, čo by som v takomto prípade robila ja, odpoveď by bola jednoduchá. Asi by som sa rozplakala na mieste a zmierila sa so svojím osudom. Ashley a Ben však takýto osud nedokážu prijať, a tak sa pokúsia nájsť pomoc a zachrániť si svoj život.

"A pamätám si aj okamih, keď som všetko pochopil. Keď som pochopil, že si vo mne uvoľnila niečo, čo dokáže uvoľniť len láska."
(strana 123)

Autor svojimi slovami dokázal zázraky. Úžasné vykreslenie postáv, zaujímavé dialógy, myšlienky a brutálne vykreslené situácie, ktoré ma častokrát dohnali k slzám. Bolo to tak živo napísané, že až ja samotná som v niektorých situáciách cítila tú bezbrannosť a samotné premáhanie sa, ktoré prežívali hlavné postavy. Milujem knihy, ktoré vo mne zanechajú nejaké emócie. A táto perlička ich rozhodne zanechala.

Čo sa týka Ashley a Bena, nemôžem mať na nich jediného krivého slova. Páčili sa mi ako charaktery. Oboch som si obľúbila behom pár stránok. Prerod osôb tu bol tiež značne viditeľný. Bolo zaujímavé sledovať, ako sa postupom času menia ich osobnosti a ako k sebe začínajú pociťovať väčšiu náklonnosť. 

"Máš pravdu. Celý čas si mala pravdu. Vždy jestvuje nádej. Vždy."
(strana 9)

Tento knižný román ma taktiež aj filmové spracovanie, ktoré som si nemohla nechať ujsť. Herecké obsadenie v hlavných úlohách s Kate Winslet a Idris Elba sľuboval kvalitný film, ktorý bude stáť za zhliadnutie. A nebolo to inak. Či už sa to týka knihy alebo filmu, obe môžem len vrelo odporučiť.

Ak by som mala porovnať knihu s filmom, nevedela by som sa rozhodnúť, čo bolo lepšie. Obe mi prišli iné, každý z nich mal svoje iné pozitíva a dokopy boli neporovnateľné. Vo filme dosť vecí z knihy chýbalo, ale vôbec to nevadilo. Páčilo sa mi, že filmové spracovanie bolo rovnako autentické, precítené a hlboké.

"Vonku svitá. Sedemnásty deň. Nový sneh, vysoké záveje. Mať na sebe teplé, suché šaty sa nedá vyvážiť ani zlatom."
(strana 219)

Milujem romány, ktoré ma nenechajú chladnou. Už je to pár dní, čo som pretočila poslednú stranu, no tie všetky emócie vo mne znejú aj naďalej. Často sa myšlienkami vraciam k osude Ashley a Bena a premýšľam nad tým, ako títo dvaja mladí ľudia museli byť vytrvalí a nesmeli klesať na duchu. Je to vážne fascinujúce.

Ak by som to mala zhrnúť, tak som za túto knihu nesmierne rada. Teším sa, že bude zdobiť moju knižnicu a budem môcť po nej hocikedy opäť siahnuť. Viac takýchto kníh! Perfektne spracovaných, originálnych a dôkladne premyslených. Toto čítanie bolo pre mňa jednoducho zážitok. Neopísateľné dobrodružstvo.


Záverom túto knihu môžem len odporučiť. Verím, že každý jeden nadšenec dobrodružstva si príde na svoje a ocení kvality tohto skvostného románu.


CELKOVÉ HODOTENIE

POĎAKOVANIE
Za poskytnutie recenzného výtlačku veľmi pekne ďakujem internetovému kníhkupectvu PantaRhei. Ak vás kniha zaujala, môžete si ju zakúpiť práve na Pantarhei.sk


KLADY
  • autentické opisy
  • vykreslenie postáv
  • plné emócii
  • zaujímavý dej

ZÁPORY
  • Div sa svete, že vážne netuším, čo by som tu mohla vytknúť. :)
ODPORÚČAM

Ako ďalšiu knihu, ktorá by sa vám mohla páčiť, odporúčam Vyvolenie od Rachelle Dekker. Recenziu si na ňu môžete prečítať práve TU!

1 komentár:

  1. Knihu jsem si pořídila minulý rok před vánoci, ale ještě jsem se k ní nedostala. Jsem na ni hodně zvědavá, ale jak se pořád objevují nové a nové knihy, tak tahle ustupuje do pozadí xD každopádně mám ale v plánu se do ní někdy pustit! :-)

    OdpovedaťOdstrániť