utorok 27. decembra 2016

Jana Pronská- Janičiarova žena


Zo slovenského originálu- Janičiarova žena
Žáner- historický román
Preklad- originál
Séria- nepochádza zo série
Počet strán-208
Väzba- pevná väzba
Rok vydania- 2016
Vydavateľstvo- Slovenský spisovateľ
Čítané- december 2016



O čom je táto kniha?
Keď sa rytier Richard Salmo vracia do pevnosti Litava, túži iba po tom, aby obnovil panstvo svojho otca. Vôbec neráta s tým, že ho očarí miestna dievčina, z ktorej sa vykľuje dcéra grófa Pálfiho. Gabriela má oči iba pre krásneho rytiera, a tak keď vysvitne, že otcovia dohodli ich sobáš, nemôže byť šťastnejšia. Vladan Pribojič, ktorému bola pôvodne prisľúbená, sa však nemieni vzdať. Využije situáciu po príchode Osmanov, predá Richarda do otroctva a zmocní sa jeho majetku. Vďaka nezlomnej vôli žiť sa Richard po rokoch vráti do rodnej krajiny, no je z neho krutý, neľútostný janičiar, ktorý nevie zabudnúť na krivdy a zradu z minulosti. Dostane ešte šancu vzkriesiť lásku, v ktorú kedysi veril? Podarí sa mu zachrániť milovanú ženu a uzdraviť vlastné srdce, otrávené nenávisťou?

Moje hodnotenie:

Dokonalosť sama o sebe. Je to príbeh plný lásky a vášne, ktorý si vás omotá okolo prsta a nepustí, pokiaľ neotočíte posledný list. Čo by to však bolo za knihu bez napätia a intríg, ktorých je tu neúrekom. V skrate ideálna jednohubka na pochmúrne a upršané večery.

O Jane Pronskej som počula už dávno. Keď som zistila, že píše knihy, ktoré sú môjmu srdcu blízke, rozhodla som sa vyskúšať jej tvorbu. Musím sa priznať, že som sa do toho hrnula korytnačím krokom a nedôverčivo sa okúňala. Akonáhle sa mi naskytla príležitosť v podobe recenzného výtlačku, rozhodla som sa pre Janičiarovu ženu a musím povedať, že moje rozhodnutie padlo na dobrú strunu. Jana si ma získala od prvej strany svojim štýlom a myšlienkou. Nesmiem zabudnúť ani na to, že veľkú váhu malo zistenie, že hlavná hrdinka Gabriela, je moja menovkyňa. :)


Príbeh sa odohráva na území nášho Slovenska, v období vpádu Osmanskej ríše. Pre mňa to bolo fascinujúce čítanie, ktoré zároveň oprášilo moje vedomosti zo základnej školy.
Kníh je mnoho, no nie je veľa takých, ktoré sú originálne a kvalitné. Ešte menej je tých, ktoré sa týkajú nás, nášho Slovenska a našej kultúry. Ja osobne som veľký rodomil a čítať príbeh o rodnej zemi bolo pre mňa očarením. Moje sklamanie spočívalo vtom, že príbeh skončil v najlepšom. Prihodila by som ešte zopár stránok a bolo by to za plný počet bodov. Pani Janku budem určite naďalej podporovať. :)

V knihe sa vám predstavia dve hlavné postavy, ktoré vás sprevádzajú celým dejom. Musím sa však priznať, že Gabriela mi spočiatku pripadala ako rozmaznané a ľahkomyseľné dievča. Častokrát som nesúhlasila s jej správaním a krútila očami. O pár stránok ďalej však hrdinka akosi dorastie a stane sa z nej pravá žena, ktorú si zamilujete. To isté môžem povedať o zvodnom Richardovi, ktorý zamilovaným dušiam nedá po nociach spávať. Ďalším  mojim veľkým priznaním je, že v mojich predstavách vyzeral ako Jamie Fraser. (v období čítania knihy som mala plnú hlavu Cudzinky od Diany Gabaldonovej). Gabriela a Richard spolu tvorili rozkošný pár, ktorého čaru sa nedalo tak ľahko odolať.


Štýl písania, myšlienka, zápletka- všetko hodnotím 10 z 10. Tento príbeh si odo mňa získal veľké plus, pretože ukazoval pravé, kruté a o život bojujúce obdobie, ktoré postihlo územie Slovenska po napadnutí. Nemám rada knihy, v ktorých sú vykreslené voňavé, čisté a bezpečné časy (najlepšie 18.storočie a nižšie), kde najväčšou prioritou mladých dám bolo, čo si oblečú. Pritom všetci dobre vieme, že to tak nebolo.



Ako som už spomínala, táto kniha je moje prvé pronské dielo. (z ktorého som nesmierne natešená) Veľmi sa teším na ďalšie diela, ktoré sa ku mne dostanú.
Kto obľubuje historické romány alebo je veľkým fanúšikom Janky Pronskej, určite neváhajte, pretože táto kniha je pre vás. Pre čitateľov, ktorí túžia po úprimnej láske a šťastnom happy ende.


 Za poskytnutie recenzného výtlačku veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Slovenský spisovateľ. Ak vás táto kniha zaujala, môžete si ju kúpiť napríklad TU! Viac ľúbostných románov nájdete na tejto adrese.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára