nedeľa 23. apríla 2017

Gaelen Foleyová- Hriešne Fantázie

Z anglického originálu- Her Secret Fantasy
Žáner- historický román
Preklad- Júlia Jellúšová
Séria- Knight Miscellany (2.diel z troch)
Počet strán- 384
Väzba- pevná väzba  
Rok vydania- 2017
Vydavateľstvo- Slovenský spisovateľ
Čítané- apríl 2017

Viac informácií o titule nájdete na tomto odkaze.


O čom je táto kniha?
Kedysi slávna šľachtická rodina Balfourovcov sa ocitla na pokraji úpadku a jej jedinou nádejou je pôvabná Lily Balfourová. Táto nebojácna mladá dáma odíde z vidieckeho sídla do Londýna s úmyslom uloviť si bohatého ženícha. Ideálneho kandidáta nájde v osobe neurodzeného zbohatlíka Edwarda Lundyho. Donoca sa s ním zasnúbi, no všetky jej plány obráti naruby stretnutie s príťažlivým majorom Derekom Knightom, neohrozeným vojakom a dobrodruhom, ktorý sa práve vrátil z Indie. Derek má povesť lámača ženských sŕdc a dámy my samy padajú k nohám, jeho však zaujíma iba hrdá, neprístupná Lily. A hoci to medzi nimi poriadne iskrí, obaja sa bránia rodiacemu sa citu...

Moje hodnotenie-

Milé, naivné a neskutočne romantické. Kniha Hriešne fantázie si ma získala predovšetkým svojim pútavým dejom a výborným štýlom písania. Gaelen Foley opäť raz dokázala, že patrí medzi talentované spisovateľky. Séria rodu Knightovcov ma zaujala už svojou prvou časťou Hriešna túžba, ktorú som si ozaj zamilovala. Nebudem skrývať, že očakávania som mala vysoké. Kniha si ma udržala až do poslednej strany a dokonca moje očakávania ešte prekonala. :)


Najväčší paradox celého tohto diela je ten, že slovo Hriešne a k tomu ešte Fantázie, vzbudzuje v čitateľovi dojem, že kniha bude plytká romantika, bez štipky fantázie a originality. Opak je však pravdou.
Pod zmyselnou obálkou sa nenachádza len krásny príbeh o láske, ale aj skvelo napísaná kniha, ktorá si ma získala hneď od prvých strán jej otvorenia.

Gaelen je veľmi talentovaná. Dokáže sa vyhrať s každou jednou scénou, rozhovormi a postavami. Zaoberá sa detailami, vďaka čomu sú jej knihy obohatené. Skrátka, veľmi pekne si všetko premyslí a postavy v jej knihách dospievajú zarovno s čitateľom. Samozrejme- výborný preklad mal na celkovom dojme taktiež veľkú váhu. :)


Lily Balfourová bola pre mňa krásnou, hrdou a silnou hrdinkou. Mám rada takéto postavy. Zmyselná, no zároveň zdržanlivá. Krásna, no zároveň skromná. Lily bola ozajstnou ženou a spolu s Derekom Knightom tvorili vydarený pár. (aj keď, musím sa priznať, meno Lily mi bolo ako tŕňom v oku. Skôr sa mi hodí pre psa než pre aristokratku zo stredoveku :D).

Derek mi bol tiež veľmi sympatický. Z anotácie som si o ňom utvorila názor namysleného šľachtica, no počas čítania sa všetko zmenilo. Z prelietavého mládenca sa stal rozvážny muž, ktorý počaril aj môjmu srdcu.

Dá sa povedať, že celý príbeh je jedno veľké klišé, no aj napriek tomu som si to užila. Občas mám chuť na niečo romantické a milé a toto mi padlo ako uliate. :) Ale pozor, nie je klišé ako klišé! :D Niektoré knihy sa nedajú prečítať, aj keby ste chceli! :)


Milujem knihy od Gaelen Foley. Skrátka milujem. Sú písané tak jednoducho, no zároveň tak komplikovane. Čítanie plynie rýchlo a čitateľ stráca pojem o čase. Aj napriek svojej hrúbke a väčšiemu množstvu strán sa nemusíte obávať, že vás príbeh bude nudiť. Mňa držal až do konca a už teraz sa neviem dočkať na jeho pokračovanie.

Niektoré historické romány sú písané príliš povrchne a vôbec nejdú do hĺbky (autori sa väčšinou len rýchlo hrnú na pikantné scény a tým pokazia všetko, čo sa dá pokaziť). Keď je celá kniha len o sexe, po čase vás to prestane baviť.
Gaelen Foley má však iný spôsob, ako podať romantiku. Čitateľa necháva celú dobu v napätí, pretože medzi hrdinami to iskrí a iskrí a iskrí- a aj napriek tomu vám nepredloží tú, tak dlho očakávanú, sexuálnu scénu. Autorka skrátka vie, ako na čitateľa! :D Prvé náznaky akejsi erotiky sa vyskytli v tri štvrtine knihy- očividný dôkaz, že autorka má za lubom odovzdať nám čosi viac. Práve kvôli tomu si u mňa získala takýto obdiv. Keď otvoríte knihu a hlavné postavy si to rozdajú hneď na prvej strane, začnete krútiť hlavou, že niečo nie je v poriadku. Bez toho napätia a iskrenia to nie je to pravé orechové. :)


Celá trilógia si ma získala tým nádychom exotickosti, ktorý je zakomponovaný do príbehu. India, indické zvyky a tradície, indické jedlá a pochutiny. V tejto časti to nevidno až tak ako v prvej. Hriešna túžba, ktorá je úvodným dielom série, je rovnako krásne spracovaná ako jej pokračovanie Hriešne fantázie. Jednotka je však viac orientovaná na Indiu, zatiaľ čo dvojka na Anglicko a Londýn. Obe knihy sa však oplatí prečítať, pretože vám poskytnú príjemný odpočinok. :)


Knihu vrelo odporúčam všetkým, ktorí zbožňujú kvalitne spracované historické romány. Gaelen Foley vás oslní svojim skvelým zmyslom pre humor, výnimočnosťou a krásou, ktoré vkladá do svojich príbehov.


Za poskytnutie recenzného výtlačku veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Slovenský spisovateľ. Ak vás táto kniha zaujala, môžete si ju kúpiť napríklad TU! Viac ľúbostných románov nájdete na tejto adrese.

6 komentárov:

  1. Tuším je to niečo pre maminu. :D Tá zbožňuje historické romance. Určite to viac preskúmam. Super tip!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Júj, ty si úplný blázon!!! Ale naozaj len v dobrom slova zmysle, pretože to, čo ponúkaš každým novým článkom je neskutočné! Podľa mňa, čo sa týka fotiek, tak v knižnej blogosfére nemáš konkurenciu ^.^ Síce je pravda, že poznám mnoho blogerov, ktorých fotky sú nádherné, avšak s niečím takým, čo ponúkaš ty, ešte nik neprišiel ;) Si veľmi talentovaná, šikovná a kreatívna a s tým photoshopom robíš zázraky♥♥♥ A ja nechápem, ako je možné, že máš na každú knihu aj potrebné kostýmy, "rekvizity"...je to obdivuhodné a vždy mi vyrazíš dych. A ja viem, že mi možno neveríš, no naozaj všetko myslím úprimne, zo srdca♥^.^♥ Mňa, keď niečo nadchne, tak to musím vykričať do sveta :D Podľa mňa to naozaj ďaleko dotiahneš❤ Len tak ďalej...
    A teraz k recenzii a knihe. Nuž, myslela som si, že to bude kniha zameraná práve na tie hriešne túžby, no vyzerá to nakoniec na pekný príbeh ;)) A ako veľká romantička si knihu zapisujem na zoznam :D A to je sranda, že sa volá Lily...presne ako moja Lily :D Pobavila si ma tým prirovnaním ku psovi, lebo aj môj hafan sa tak volá a ako historické meno mi veru veľmi nejde. Myslela som si, že sa volá Elizabeth a Lily je prezývka, no opak je pravdou :D
    Už teraz netrpezlivo vyčkávam nový článok, ktorý mi určite vyrazí dych...máš môj veľký obdiv ^.^ Prekrásne fotky a rovnako skvelá recenzia. Maj sa krásne ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ach Monyy, opäť opäť opäť krásne ďakujem za komentár. To isté si myslím miestami o Tebe, pretože máš dar šíriť dobrú náladu. :D Ďakujem Ti krásne. Toľko chvály snáď ani neunesiem. Noo, presne. Vieš čo, aj mňa to veľmi prekvapilo sa som rada, že som sa v knihe zmýlila. :) Vieš o tom, že som si na Tvojho psíka aj spomenula? :D Ďakujem krásne a prajem rovnako pekný deň! :)❤️❤️

      Odstrániť
  3. Páni! Nádherná recenze! Na knížku jsi mě neskutečně nalákala. Přesně takové já rozhodně můžu :D! I ty jedna...! ♥ A fotky, to je dokonalost sama. Prostá dokonalost... ♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tam to som veľmi veľmi rada, že recenzia splnila svoj účel!!❤️❤️ Ďakujem Ti krásne za komentár a pochvalu, ktorú si veľmi cením. Zahriala ma pri srdci.❤️❤️

      Odstrániť