štvrtok 14. januára 2016

Meredith Duranová Vznešený divoch

Z anglického originálu The Duke of Shadows
Počet strán-280
Väzba- tvrdá
Rok vydania- 2012 
Vydavateľstvo- Slovenský spisovateľ
Séria- Nepochádza zo žiadnej série
Čítané- december 2015
Obálka- krásna, krásna, krásna :) 

O čom je táto kniha?
Prepychové indické paláce, maharadžova pevnosť, vojenský tábor, šľachtické sídla vo viktoriánskom Londýne - to sú miesta, na ktorých Meredith Duranová rozohráva svoj silný príbeh o láske a vášni, o zrade a cti, o strate a zmierení.
Píše sa rok 1857. Mladučká Emma Martinová prichádza do Dillí, aby sa vydala za svojho dlhoročného snúbenca Marcusa Lindleyho. Jej príchod poznamenala tragédia: ako jediná prežila stroskotanie lode, pri ktorom zahynuli aj jej rodičia. Slobodomyseľná, umelecky nadaná dievčina sa nevie zaradiť do pokryteckej, snobskej spoločnosti a sklame ju aj snúbenec, z ktorého sa čoskoro vykľuje podliak a sukničkár. Keď sa chystá Lindleyho opustiť, vypukne v Dillí krvavá vzbura proti Britom. Emminou jedinou nádejou na záchranu je Marcusov bratranec Julian Sinclair, záhadný a nebezpečne príťažlivý muž, ktorému v žilách koluje zmiešaná krv...
Moje pocity-
- kde začať ? :D
- Takže túto knihu som si kúpila asi takto "Bože aká nádherná obálka!!! Ja ju musím mať doma a celý deň na ňu pozerať! :D" Takže knižka bola kúpená asi s tým, že som vôbec nevedela, o čom je. Na obale som si asi prečítala, že tam je niečo s povstaním ale vôbec som nič nevedela...
Kniha sa mi páčila, aj keď to nebolo o tom, o čom som čakala ale to nevadí.
Knihy s vojnou... Bol to historický román, a k tomu o láske, takže mi tam vojna ani tak nevadila. Nemôžem čítať knihy, kde by nebola žiadná láska ani nič, len vojna! -_-
Táto kniha sa mi páčila preto, lebo mala v sebe taký nezvyčajný exotický náboj. On bol taký zmiešanec angličan s indom. Preto sa aj tak volá kniha- vznešený preto, lebo to bol vojvoda a divoch- angličan s indom.
Od  začiatku to začalo zaujímavo, niekto sa topí, umrie, neumrie ?
Emma bola silná osobnosť a práve to sa mi na hlavných hrdinkách páči. Nemám rada, keď sú nejaké zastukané a nešťastné. Julian bol tiež úžasný :).
To ako sa stretli ma rozosmialo "Pomyje pre svine" :D.
Neviem, ani čo by som napísala. Vojna bola opísaná dosť brutálne. Niektoré scénky by som vymazala. Napríklad to ako zabili Anne Marie. Tak sa volala ? O.o
Vzťah medzi Emmou a Juliánom mohol byť opísaný aj viac. Mám radšej, keď sú tie vzťahy rozpísané viac...
Lindley, ten bol hnusný od začiatku. Nemala som ho rada a to, ako sa zachoval k Emme sa mi nepáčilo.
Jasné, každý chce len peniaze, ale nemusel jej to až tak dávať najavo. Bolo očividné, že ju nemiluje.
Nakoniec som aj bola rada, že neskončila s ním a, že skončil ako skončil.
Veľké mínus by som dala asi tomu, že sa tam vyskytovali slová, ktoré do tej doby nepatria. Niekedy ma to až rozčuľovalo, že "Bože, čo je to za debilný preklad?"
Napríklad nadávka "Figu! To nie je pravda!" Ja pozerám, že bože. -_-
Ale to len na niektorých stránkach.
Trochu mi vadil skok, keď v polovici vojny sa 1.Časť skončila a zrazu začala 2. Časť kde už bola v Londýne. Ale nakoniec som pochopila, čo sa potom stalo, lebo ona to opisovala.
Niekedy mi pripadala ako blázon, ale myslím, že by sa tak správal každý, keby videl to, čo ona. K tomu smrť matky a otca.
Na Juliana som sa hnevala v určitej časti. Ale nakoniec si to všetko vyrozprávali a bolo to fáájn. Páčilo sa mi, ako sa po 4 rokoch stretli. Ako sa on správal. To bol pre neho plus. :)
- Takže zhrnutie na koniec- Kniha sa mi páčila, určite sa k nej ešte niekedy vrátim.

Za mňa 5 pusiniek z 5

 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Blog Archive