utorok 19. januára 2016

Nicholas Sparks- Posledná pieseň

Z anglického originálu- The last song
Počet strán-351
Väzba- tvrdá
Rok vydania- 2010 
Vydavateľstvo- Ikar
Séria- nepochádza zo žiadnej série
Čítané- august 2014
Obálka- Už len preto, že je tam Liam :) Krásna :)

O čom je táto kniha?
Keď sa sedemnásťročnej Veronice Millerovej (Ronnie) rozviedli rodičia a otec sa odsťahoval do Wrightsville Beach v Severnej Karolíne, jej život sa obrátil naruby. Tri roky nato stále cíti odcudzenie a zlosť na rodičov, najmä na otca. Jej mama sa však odrazu rozhodne, že všetkým prospeje, ak Ronnie a jej mladší brat strávia leto u otca.
Ronnin otec, bývalý koncertný klavirista, si pokojne nažíva v plážovom mestečku, pohrúžený do maľovania umeleckého diela, ktoré sa má stať skvostom miestneho kostola. Zlostná rebelka Ronnie odmieta všetky jeho pokusy o zmierenie a vyhráža sa útekom do New Yorku ešte pred koncom leta. Čoskoro však stretáva Willa, miestneho lámača dievčenských sŕdc, o ktorom by si nikdy nepomyslela, že ju môže priťahovať, no keď sa pomaly prestáva brániť svojim pocitom, otvára sa najväčšej radosti a zároveň bolesti, aké kedy zažila.
Posledná pieseň je nezabudnuteľný príbeh o láske v jej nespočetných podobách – o prvej láske, láske medzi rodičmi a deťmi –, ktorý odhaľuje, ako najsilnejší ľudský cit dokáže zlomiť srdce a znova ho vyliečiť.
Moje pocity- 
Tak to je pre mňa pán spisovateľ. Z modernej literatúry je môj najobľúbenejší.
Poslednú pieseň som čítala 3 krát. Túto knižku proste milujem :). Kniha sa mi samozrejme viac páčila než film.
Ronnie- aj napriek tomu, aká bola a aj napriek tomu, že ju hrala Miley Cyrus :D, mi prišla už od začiatku sympatická. Trochu sa mi nepáčilo, že bola na otca taká protivná, ale keď ste čítali ďalej, prišli ste nato, že mala na to aj nejaký dôvod. :D
Na Nicholasovi Sparksovi sa mi páči, že všetky jeho knihy sú vždy s originálnym nápadom. Takýto dar nemá každý spisovateľ. :)
Zo začiatku mi Ronnie liezla na nervy. Na otca i matku protivná, keď bola sama, tak bola nemastná-neslaná. Túlala sa so zlými ľuďmi, ktorý možno ešte viac v nej podnecovali tú "rebéliu".
Will... <3, ten mi prišiel neskutočne super. Už len preto, že vo filme ho hrá Liam Hemsworth. :)
Nechcem prezrádzať dej, ale najradšej by som dopodrobna opísala každú jednu scénu. No radšej nie. :) Nechcem vás ukrátiť o zážitok. :)
Jej brat bol celkom zábavný, pretože oživoval dej. Niekedy mal trefné hlášky. :D
Blaze s Marcusom- to bola zvláštna dvojica. 
Z Marcusovej strany to bolo očividné, že Blaze nemiluje a ona mi niekedy pripadala, akoby bola hlúpa. Ako si to nemohla všimnúť, že Marcus ju vôbec nemá rád, len ju zneužíva.
Možno to bolo preto, že namala kam ísť, ale aj tak... Bolo to také divné.
V knihe bolo veľa pekných scén, ako napríklad, keď už bola Ronnie zmierená s otcom, alebo keď hrali poker. :D
No bolo tam aj veľa smutných scén, ktoré mi vohnali slzy do očí. :(
Na konci som veľa plakala. No aj napriek tomu, čo sa stalo, som bola rada keď...
Posledná scéna v knihe sa mi veľmi páčila. Bola som rada, že niekoho osvietilo a niekto sa spmätal. :) Proste dokonalá romantika. :D
Táto kniha ma nikdy neomrzí, takže ju určite budem čítať ešte veľa krát. :)

Za mňa 5 pusiniek z 5

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Blog Archive