pondelok 29. mája 2017

Dnes odporúčam ↓ Knižný tip #4

Želám príjemný slnečný deň!
Už dlho sme tu nemali žiadnu lákačku, tak som si povedala, prečo nejakú nepripraviť? Dnešné odporúčanie je skôr pre romantikov, ktorí obľubujú klasiku. Čo odporúčam?


➤➤➤➤➤➤

O čom je táto kniha?

🔻

Anglicko na začiatku 19. storočia vyzerá ako rozľahlý park, domácke sídla a v nich šťastní a láskaví ľudia. Ale všetko nie je také idylické, ako to vyzerá. Pani Dashwoodová so svojimi tromi dcérami – Elinor, Mariannou a Margaret – sa po manželovej smrti musí vysťahovať práve z takého útulného sídla. Všetok majetok totiž zdedil John, Dashwoodov syn z prvého manželstva. Nový domov nájdu u vzdialeného príbuzného Sira Johna Middletona, no starosti s dvoma dcérami na vydaj jej zostanú. Do rozumnej Elinor sa zahľadí bohatý a láskavý Edward a ona sa snaží utajiť svoj cit pred matkou i sestrami, o citlivú Marianne prejaví záujem plukovník Brandon. Ktorá z týchto dvoch lások bude naplnená? Zvíťazí rozum, alebo cit?

➤➤➤➤➤➤

Čo ma zaujalo?

🔻
Jane Austenová ma vždycky lákala. Jednak preto, že písala romány, a taktiež preto, že jej knihy sú všade známe a nie je možné, aby som nepoznala ani jednu. :)
Rozum a cit bola mojou prvou knihou od tejto autorky, a s nadšením vám hovorím, je skvelá. Z počiatku som mala strach. Šlo to akosi pomaly a zdĺhavo. Časom si však človek zvykne. Kým sa zorientuje v postavách, navykne na zložitejší štýl písania. Neskôr to pôjde ako po masle. :)
Zaujali ma neskutočne krásne rozhovory, nad ktorými som sa úplne rozplývala. Tieto knihy vyhľadávam hlavne kvôli týmto dialógom. V minulosti si ľudia medzi sebou prejavovali viac úcty. Verím, že ak túto literatúru vyhľadávate tiež, určite tú rozmanitosť slov postrehnete. ;)

➤➤➤➤➤➤

Mohlo by vás zaujať!

🔻


Podľa knihy je taktiež natočený rovnomenný film v podaní Kate Winslet a Alana Rickmana. :) Patrí medzi moje najobľúbenejšie. :)
Síce je točený trošičku pochmúrne, tí, ktorí v ňom chcú uvidieť to pekné, tak uvidia. :)
Aj keď, nemožno tvrdiť, že film je lepší než kniha. :D U mňa neustále víťazia knihy. :)

 🔻🔻🔻



➤➤➤➤➤➤

Mohlo by vám prekážať!

🔻
  • hrúbka knihy
  • občas sa stretneme s nudnými a natiahnutými pasážami 
  • začiatočná dezorientácia
  • pomalé vhupnutie do deja
  • zložito písané
➤➤➤➤➤➤

Mohlo by sa vám páčiť!

🔻
  • krásny príbeh
  • sympatické postavy
  • krásne rozhovory
  • vžijete sa do deja
  • emotívny príbeh
  • výborné rozuzlenie a prekrásny koniec

➤➤➤➤➤➤

Recenzia!

🔻
Recenziu na knihu nájdete na tejto adrese!
🔺


Čítali ste túto knihu? Aký máte názor? Ak nie, chystáte sa? Určite neoľutujete. :)
🔻

Želám príjemný deň!
B.

3 komentáre:

  1. Tak tohle je klasika, kterou by si měl jednou přečíst asi každý. Mrzí mě, že já sama jsem se k tomu ještě nedostala, ale určitě to mám v plánu - i kdyby to v dohledné době měl být jen ten zmiňovaný film :)

    Lory Humble

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ač je to klasika, bez okolků se přiznám, že jsem knihy Jane Austen nečetla...ale! Její knížky už mám doma nastřádané a letos v létě se na ně vrhnu. Koneckonců jsem si je právě na léto schovávala a strašně se na ně těším :) ♥

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Zbožňuju Austenovou a tohle vydání má teda nádherný přebal! To je taková nádhera, až se mi chce brečet! Já jsem ji nikde u nás s tak krásným přebalem neviděla, což je dost škoda. Od Austenové jsem četla vše a viděla jsem i všechny filmy a nejraději mám právě Rozum a cit, a taky Pýchu a předsudek, i když jsou to takové dvě profláknuté klasiky :). Moc se mi líbila i filmová verze Pýchy a předsudku z roku 1994, je to na více dílů, ale stojí to za to a je to podrobnější, nicméně mi jako herečka na roli seděla víc Keira, která je v nejnovější verzi.

    marbets.wordpress.com

    OdpovedaťOdstrániť