piatok 5. mája 2017

Moje závislačenie alebo doporučenie Cudzinky!

Vitajte pri dnešnom spontánnom a nečakanom článku! :)
Ako ste si mohli všimnúť, príspevky na tomto blogu väčšinou publikujem v knižnom duchu. Pre dnešok som však spravila výnimku, a tak vzniklo toto netradičné rozprávanie o mojej závislosti.
Ako nad tým viac a viac uvažujem, príde mi to ako skvelý nápad. Je piatok, nemáte čo robiť, a jediné, čo by ste po tak vyšťavenom dni dokázali ešte urobiť, je pozrieť si nejaký dobrý film.
Tak teda, tramadadáá- mám pre vás skvelý tip, ktorý vám nedá spávať viacero nocí. Dámy a páni, predstavujem vám Cudzinku! ❤️



Priznávam sa, že v bežnom živote sa televízii snažím okľukou vyhýbať, no poslednú mi to akosi nejde. Teda... už skoro pekný rok. :D Nabrala som dosť nepríjemnú úchylku, ktorej sa neviem zbaviť- a to lipnúť na Jamiem Fraserovi! Áno, je to úbohé, zabíjať život pozeraním seriálu, no verte, nedokážem si pomôcť.

O tomto skvoste som po prvýkrát počula vďaka tomuto skvelému článku, a tým veľmi pekne ďakujem Kristy z blogu Čítaj, a môžeš byť kým chceš, pretože bez nej by mi trvalo hodnú chvíľu, kým by som na seriál natrafila. Ako milovník romantiky a historických romancí, nemohla som odolať. Nakoniec to vypuklo v závislosť, do ktorej som stiahla celú moju rodinu, a tak si posledný mesiac dávam druhý re-watching oboch sérií. :D

Tento článok však nie je venovaný mne, ale Cudzinke. A však pozor! Predtým, než sa do seriálu pustíte, musíte brať na vedomie, že prepuknete v závislosť! Verte, že nebudete vedieť odolať! (rada z vlastnej skúsenosti :D)


Cudzinka je jeden z najlepších seriálov vôbec. Hovorím to úprimne zo srdca- ešte nikdy som nevidela tak krásne prepracovaný a premyslený príbeh. Škótsko, divočina, lámači ženských sŕdc a krásne ženy. Keď som o tomto seriále prvýkrát počula, obávala som sa ďalšej "originálnej" telenovely, ktorá sa nedá nazvať inak, než trápnou. Na moje obrovské prekvapenie- zmýlila som sa. (Verte mi, tento článok sa mi píše veľmi ťažko. Hľadať synonymá pre slová úžasné, božské, úchvatné a dokonalé, je veruže náročné.)

Nechcem opisovať celkový dej, o čom film je, kde sa vyskytuje atď., pretože to si každý môže nájsť na internete. Mojim cieľom je upozorniť vás na dokonalosť, ktorá si zaslúži maximálnu pozornosť!
Takže prečo sa mi Cudzinka tak veľmi páči? Odpoveď je veľmi jednoduchá.


Seriál je brutálne natočený. Výborné herecké obsadenie, dej ide presne podľa knihy, všetko je vyšperkované do dokonalosti a kladenie dôrazu na maličkosti. Kostýmy, prostredie, mejkap- všetko vo vás budí dojem, ako keby sme sa ozaj vrátili do minulosti. Skvelé, úchvatné, dokonalé.

Nie je to však samá romantika. Je tu taktiež dosť násilia a brutálnych scén, z ktorých sa mi zdvíhal žalúdok. To všetko je ale prijateľné, pretože takto to v týchto časoch chodilo. Celý príbeh je založený na historických faktoch, čo ma veľmi prekvapilo. Jakobitské povstanie je opísané do detailov, bez omylov a mylných zavadzaní, anglická agresivita na Škótskych obyvateľov, povstania, kultúra... všetko tak, ako má byť.


James Alexander Malcolm MacKenzie Fraser. Hlavná postava príbehu a taktiež hlavný dôvod, prečo všetky ženy pozerajú tento seriál. Táto postava v podaní Sama Heughana je to najdokonalejšie na celom svete. Dá sa mu len veľmi ťažko odolať. Nechcem začať rozpisovať jeho kvality, pretože mám pocit, že by to znelo ako reklama na šampón. :D Jamie vás zaujme nielen svojim úchvatným, úžasným, dokonalým vzhľadom, ale predovšetkým svojim myslením a láskavým srdcom. Bojovník, no zároveň romantik. Myslím, že všetci, ktorí tomuto seriálu podľahli, majú rovnaký názor. Jamie Fraser je jednoducho najlepšia mužská postava vôbec.


Claire Elizabeth Randall. Taktiež hlavná postava. Čo ma najviac prekvapuje je to, že Claire si moje srdce získala rovnako rýchlo ako Jamie. Charizmatická, múdra žena, ktorá svojou povahou zaujme každého diváka. Muži sa budú rozplývať (tak ako my nad Jamiem) a ženy si ju zoberú za vzor. Skvelé. Jednoducho skvelé. Herecké obsadenie je proste na jednotku.


Milujem to. Milujem to, pretože Cudzinka nám ukazuje kruté časy bez prikrášlenia. Milujem to, pretože ľudské hodnoty sú uprednostnené pre tými materiálnymi. Milujem to, pretože muži sú pravými mužmi a ženy ozajstnými ženami. Milujem to kvôli postave Jamie Fraser. Milujem to kvôli naplneniu, ktoré mi tento seriál dokáže poskytnúť. Milujem, milujem, milujem... mohla by som napísať knihu 101 dôvodov, prečo milujem Outlander :D Myslím, že by to bol bestseller. ;)





Dúfam, že moje nadšenie prúdiace z tohto seriálu bolo dostatočne vyjadrené v tomto príspevku. :) Pokiaľ vo vás zahorela zvedavosť po nepoznanom, článok splnil svoj účel.

Prajem krásne prežitý víkend!
S vrelým prianím a úctou,

B.

13 komentárov:

  1. Já mám Cizinku strašně ráda, nejdříve jsem hlupáček viděla seriál a pak jsem se pustila do knihy, což byla lehce chyba, protože jsem si knihu až tak moc neužila :) ..
    Takže s dvojkou to chci udělat obráceně.
    Asi jsem jediná, kdo neujíždí na Jamiem, že? :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to som veľmi rada!! :) Cudzinka je proste božská! :D Ach tak... ja som videla obe série skôr, než prečítala knihy. :/ tak uvidím :D snáď mi to nebude vadiť :D Noo... myslím, že nie si jediná :D Ten chlap musí byť snáď platonická láska každej jednej ženy :D

      Odstrániť
  2. Veľa ľudí zbožňuje seriál aj knihu. Ja som sa však pustila iba do seriálu a vydržala som pár epizód. Priznám sa, že môj žalúdok to po jednej scéne ďalej nezvládol.
    Takéto asi nie je pre mňa.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ach, tak to je škoda... :(( Tých scén tam potom nie je až tak veľa. Myslím, že Hra o tróny je oveľa horšie. :D Hmm. dúfam, že raz zmeníš názor, pretože toto je jednoducho TOP :D

      Odstrániť
  3. Jee ďakujem ♥!
    Som strašne šťastná, že si ťa Outlander získal. Ono ani nejde slovami popísať, aký krásny a úžasný príbeh to je. Od postáv, až po históriu a prostredie... Dokonalosť. 2.sériu som dopozerala začiatkom leta (minulého roku), takže moja trpezlivosť dostáva zabrať. Keď si predstavím, že na 3.sériu musím čakať až do septembra, tak mi to priam láme srdce :D. Ale každopádne konečne je aspoň trailer... Čo naň hovoríš? Ja ho neviem prestať pozerať stále dookola :D.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ale nemáš za čo! Vážne, keby nie ty, tak... :D Áno, áno- čistá pravda. Outlander je skrátka úžasný! :) Viem si predstaviť, už pol roka čakám na tretiu sériu a neviem sa dočkať. Keď som videla trailer a Jamieho ako kričí- že Claire... ach, myslela som že zomriem. Zimomriavky som mala neskutočné :D Ale myslím si, že ukázali strašne málo. Ako keby zámerom. Veď to je na samovraždu toto :D Maj sa krásne a ďakujem ta takýto pekný komentár :)

      Odstrániť
  4. Skvělá lákačka na Cizinku :) Já ji mám také moc ráda, jako seriál i jako knihy :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem veľmi pekne! :) Tak to je skvelé. Všetci čo zbožňujú Cudzinku maju dobrý vkus! :D

      Odstrániť
  5. Cudzinku som čítala minulý rok a bola so z nej uchvátená (lebo knižný Jamie je rovnako úžasný ako ten seriálový :)) Veľmi som si chcela pozrieť seriál, no nevedela som sa k tomu dokopať. ♥ Teraz si ma úplne navnadila, akurát sa bojím tých brutálnych scén, pretože to nie je úplne môj šálok kávy. Každopádne si seriál Outlander hneď a zaraz dávam do svojho imaginárneho zoznamu. Hádam sa k nemu dostanem už tento rok a zamilujem sa do (Jamieho) seriálu, ako všetci ostatní predo mnou.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to Ti veruže závidím, že si si knihy prečítala skôr, než uvidela seriál. Ja som urobila naopak... síce som si to neskutočne vychutnala, z kníh už takýto pôžitok nebudem mať, pretože budem vedieť, čo sa stane! :D Aleee, ver mi- tie brutálne scény sa dajú pretrpieť. (poprípade si zakryješ oči tak ako ja :D). Chvíle s filmovým Jamiem Ti budú stáť za to pretrpenie. :D Maj sa krásne a ďakujem za takýto milý komentár. :)

      Odstrániť
  6. Mňa najviac sklamalo zistenie, že ďalšia séria sa prekladá až na September. Čo mám akože dovtedy robiť? :D
    Ale súhlasím s tým, že príbeh je naozaj výborne vymyslený (raz by som si chcela prečítať aj knihy) a krásne prostredie je len čerešničkou. Nevraviac o hercoch, hehe :-) Jediný, kto mi tam občas išiel na nervy, bol Randall...ale zase aj tí záporáci sú potrební :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Súhlas! :D Som na tom rovnako! :D Zdepkarená čakajúca na september :D Rozmýšľam, že si čas skrátim seriálom Poldark alebo White Queen. Nepočula si o nich? :D Vraj si dobré, ale ešte som ich neskúšala. :D Ó, áno!! Herecké obsadenie je na jednotku. Hlavne Jamie v podaní Sama Heughana♥♥♥♥♥ A Randall... ach ani nespomínaj :)

      Odstrániť
    2. O Poldarkovi som počula, kamarátka si to veľmi chváli a tiež sa na to už nejakú dobu chystám :). Ja teraz pozerám aktuálne Da Vinci´s Deamons, na Outlandera to síce nemá, ale aj tak je to zaujímavé :)

      Odstrániť