sobota 29. decembra 2018

Kvások/ Lenka Mančíková

Zo slovenského originálu- Kvások
Žáner- Kuchárka
Preklad- /
Séria- /
Počet strán- 160
Väzba- brožovaná väzba
Rok vydania- 2017
Vydavateľstvo- Noxi

Čítané- december 2018

Viac informácií o titule nájdete na tomto odkaze.

ANOTÁCIA

Kvások je organická hmota, ktorá vzniká fermentačným procesom, kde aktívne spolu pôsobí múka s vodou a pri pomalom kvasení vzniká iný druh kvasenia ako pri droždí. Na rozdiel od droždia obsahuje zdraviu prospešné baktérie, ktoré náš organizmus chránia pred tráviacimi ťažkosťami, oslabením imunity, či dokonca rôznymi alergiami.

Táto kniha sa stane vašim pomocníkom a sprievodcom. Nájdete tu dôležité informácie o tom ako kvások pracuje, ako sa s ním pečie a dodá vám dostatok podpory a tipov, ako zvládnuť prácu s kváskom. Nádherné fotky k jednotlivým receptom sú inšpiráciou a naštartujú vaše chuťové poháriky.

MOJE HODNOTENIE

Nápad dať sa na kváskovanie mnou lomcoval už dlhšiu dobu. O kváskovom pečivku som už čo to počula a veľmi ma to zaujalo, nakoľko ja som v robení "všetkého si doma" úplný fanatik. Čítala som si informácie na internete, hľadala na forách, no aj napriek tomu som v sebe mala akýsi maličký strach pustiť sa do toho. Všetko sa však zmenilo vo chvíli, keď sa ku mne dostala táto chuťovka od Lenky a ja som si povedala, že kváskovanie jedného dňa určite vyskúšam!

"Všetci sa boja, aby im potrava nekvasila, len Egypťania sa o to cielene snažia."
(strana 9)

Túto jednohubku som zhltla behom pár dní. Neskutočne ma oslovil spôsob, akým je táto kniha napísaná. Je z nej doslova cítiť, že autorka do toho vložila svoju dušu a kvások je jej dobrý kamarát. Musím sa však priznať, že pri mojom poplašenom živote som si ešte vždy nenašla priestor a čas na to, aby som si svoj vlastný kvásoček založila. Veľmi ma to mrzí a v najbližšej dobe sa to chystám ihneď napraviť. Túto knihu si tiež prečítali aj moje dve sestry a tie sa vážne rozhodli do kváskovania pustiť. A tak vám píšem recenziu s ich postrehmi a chlebíkmi, ktoré sa im počas tej doby podarilo napiecť.


„Kvety a knihy sú pre veľa ľudí potrebné ako každodenný chlieb.“
(Honoré De Balzac)

Ako vždy, prv než sa pustím do osobných tipov, zhrniem stručne obsah tejto kucháročky. Nesmierne sa mi páči, že v tejto knihe nájdete všetko. Od tipov múky počnúc, cez tipy a triky, končiac hŕbou chutných receptov nevynechajúc krásne fotografie, z ktorých doslova cítiť vôňu čerstvého chleba.

Úvodom vás uvíta stručná história a vysvetlenie, čo kvások vlastne je. Ďalej sa tam nachádza popísanie, ako priaznivo pôsobí kváskové pečivo na náš organizmus, tipy múky, výber ošatky, tipy na pečenie a detailný postup založenia svojho kvásku až po finálne pečenie. Čo mňa najviac zaujalo bolo porovnanie medzi kváskovým chlebom a chlebom z droždia. Poskytlo mi to veľa informácií a vnuklo mi do hlavy chrobáka, že zmením svoj jedálny lístok. :)


„Položiť na stôl presne ako chlieb alebo vodu. Alebo medzi dva prsty soli. To je báseň.“
(Milan Rúfus)

Keď som prvýkrát videla domáci kváskový chlebík, nechcelo sa mi veriť, že je z rúk mojej sestry. Vyzeral ako z regálu obchodného domu.. chyba- 100x lepšie. Bol nádherný zlatistý, kôrku mal chrumkavú a jeho vnútro bolo mäkkučké ako páperie. Veď sa pozrite samy. :)

A tá chuť.. Stačilo mi jedno sústo vložiť do úst a na mojom jazyku explodovala harmónia tisícich chutí. Milujem chuť kváskového chleba. Keď by som ho mala porovnať s chlebom z Kauflandu- je to ako noc a deň.

Čo ma veľmi zarazilo je úplná rozdielnosť medzi trvanlivosťou kváskového chleba a chleba z droždia. Keď si kúpim chlieb z droždia, vydrží mi chrumkavý jeden deň a na druhé ráno je z neho nechutná guma, ktorá sa ani nedá nakrájať. Za to kváskový chlebík vydržal čerstvý a chrumkavý niekoľko dní a chutil úžasne.

"Chlieb= Láska"
(Anonym)

Túto knihu odporúčam všetkými desiatimi každému, kto sa túži pustiť do kváskovania. Je to nádherná kucháročka, ktorá povzbudí a dodá odvahu každému, kto sa chce s kváskom skamarátiť. Som nesmierne rada, že táto perlička sa nachádza v mojej knižnici a môžem z nej čerpať množstvo zaujímavých receptov a rád. Ďakujem Lenke, že sa s nami podelila o vzácne informácie a odvahu do pečenia. :) 

CELKOVÉ HODNOTENIE


POĎAKOVANIE
Za poskytnutie recenzného výtlačku veľmi pekne ďakujem internetovému kníhkupectvu PantaRhei.sk Ak vás kniha zaujala, môžete si ju zakúpiť práve na PantaRhei.


KLADY
  • nádherné fotografie
  • množstvo informácií
  • úžasné recepty
  • z knihy cítiť lásku
  • super rady a tipy

ZÁPORY
  • nemám slov :)
ODPORÚČAM

Ako ďalšiu knihu, ktorá by sa vám mohla páčiť odporúčam Babičkina lekáreň nad zlato. Recenziu si na ňu môžete prečítať práve TU!


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára