pondelok 15. februára 2016

Anne Golonová- Neskrotná Angelika 4

Z francúzskeho originálu- Indomptable Angélique
Počet strán- 472
Väzba- tvrdá
Rok vydania- 1993
Vydavateľstvo- Slovenský spisovateľ
Séria- 4 časť zo 14
Čítané- december 2015

O čom je táto kniha? 
I navzdory najprísnejším policajným opatreniam Angelika uniká z Francúzska do tajomného sveta oblastí Stredozemného mora, pretože tam vedú stopy po jej milovanom manželovi. Dostáva sa až do Orientu s povestnými trhmi na ľudský tovar, kde predajú aj ju. Spolu s ňou prekročíme brány harému, v ktorom prežíva všetky hrôzy, akých je schopná krutá fantázia nemilosrdného sultána. Táto cesta najťažších životných skúšok je Angelikinou katarziou, v ktorej zhoreli aj posledné zvyšky toho, čo zostalo v mondénnej mladej žene z čias, keď sa pohybovala po kráľovskom dvore Ľudovíta XIV.
 Moje pocity-
Jediné, čo môžem o tejto časti povedať, je "PÁNI"... Ešte nikdy v živote som nečítala knihu, ktorá by bola tak bohato a živo napísaná, až som mala pocit, ako keby som to všetko prežila ja sama.
Túto knihu som čítala mesiac. Áno, šlo mi to trošku dlhšie, pretože Angelika je podľa mňa trošku ťažšie písaná. Je to stará kniha a samozrejme- kvalitná.
Začiatok bol napínavý. Kráľ si dal očividne záležať na tom, aby mu Angelika neunikla. No ale, čo by to bolo za Angeliku, keby sa jej nepodarilo ujsť? :) 
Ale keď si tak vezmeme, predstava, že Joffrey de Peyrac je živý by vyhnala za hranice aj mňa. :D
Ako vždy musím povedať, že film na knihu nemá. Film je tak rýchlo spracovaný a toľko pasáží je v ňom vynechaných...  Až je to na zaplakanie.
Od chvíle, čo sa dostala do rúk lorda D'Escrainvilla (či ako sa píše.. čítala som to dávno a už si nepamätám) to začalo byť drsné. 
Podľa mňa to bol riadny tyran.
Nechcem opisovať jednotlivé pasáže, pretože keby som vám prezradila, čo sa kedy stane, mali by ste z toho oveľa menší zážitok.
V niektorých chvíľach mi bolo až do plaču. Kto videl film pochopí. Ako napríklad keď bola v rukách Rescatora... Veď bola tak blízko. Ona cítila, že nemá odísť... Ach ten Savary.
Osman Feradži, aj napriek tomu, ako ho opisovali, mi prišiel sympatický. Možno preto, že bol eunuch a bol to jediný chlap, ktorý nechcel Angeliku znásilniť. :D
Príchod do harému... úprimne... toľko vrážd som v knihe ešte nevidela. 
Tí islamisti sú úplne.... ach jaj. V jednom kuse, ale to nepreháňam, neustále len niekoho zabíjali, bodali na koly. Niečo sa sultánovi nepáčilo, už ruka dolu, 50 rán bičom, proste úplný horor.
Len preto, že si odtrhlo jedno dievča pomaranč bez jeho dovolenia ju dal zabiť. Proste úplne choré...
Únik z harému- to bolo strašné. Keď som si predstavila, ako sa trmácali cez celú púšť, bez vody, bez jedla. Bolo to na zaplakanie. Colin mi prišiel zo začiatku strašidelný, no potom sa ukázal ako citlivý chlap a potom zase ako strašidelný chlap... Ako mal dôvod sa uraziť a nechať ju tam, ale aj tak si myslím... nato, že už sa nikdy neuvidia si mohli dať krajšiu rozlúčku...
Skrátka, tento diel Angeliky bol neskutočne dlhý, ale podľa mňa aj neskutočne super. Bol to zážitok pri každom otočení stránky. Ešte nikdy som nečítala tak podarenú knihu. :)

Za mňa 5 pusiniek z 5

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára